Η ελληνική προσχολική εκπαίδευση (Νηπιαγωγείο)

odigos gonea [800x600]  Η ελληνική προσχολική εκπαίδευση (Νηπιαγωγείο)

Τα τελευταία χρόνια τίθονται  ολοένα τα ερωτήματα πώς μπορεί το νηπιαγωγείο να επηρεάσει όλα τα παιδιά θετικά στην γνωστική τους ανάπτυξη και στην προσωπική τους εξέλιξη, πώς θα μπορούσε μέσω αυτού να αποφευχθεί η σχολική αποτυχία και τέλος πώς θα μπορούσαν να εξελιχθούν τα παιδιά σε «ικανούς ενήλικους» οι οποίοι θα συνεργάζονται, θα αλληλεπιδρούν προκειμένου να συμβιώσουν ομαλά και να συμβάλουν θετικά και στις οικογένειές τους και στην κοινωνία.
Τα ερωτήματα αυτά αν και θα λέγαμε ότι δεν είναι εύκολα να απαντηθούν μέσα σε δύο παραγράφους θα μπορούσαμε όμως να γενικεύσουμε την απάντηση και να λέγαμε ότι κύριος στόχος του νηπιαγωγείου θεωρείτε η κοινωνικοποίηση σε συνδυασμό με την υιοθέτηση θετικών στάσεων απέναντι στη μάθηση.
Επιπροσθέτως το πρόγραμμα σπουδών του νηπιαγωγείου καλεί να εφοδιάσει τα νήπια με τις απαραίτητες «βασικές δεξιότητες» όπως αυτές ορίζονται από την εθνική και ευρωπαϊκή στρατηγική για την παιδεία. Αυτές οι δεξιότητες είναι:
o    Η επικοινωνία
o    Η δημιουργική και κριτική σκέψη
o    Η προσωπική ταυτότητα και αυτονομία
o    Οι κοινωνικές ικανότητες και οι ικανότητες που σχετίζονται με την ιδιότητα του πολίτη
Για να αναφερθούμε και στις μαθησιακές περιοχές αυτές κατατάσσονται στις φυσικές επιστήμες, τεχνολογίες πληροφοριών και επικοινωνιών (Τ.Π.Ε),Γλώσσα, φυσική αγωγή, τέχνες και μαθηματικά.
Η  προσχολική αγωγή λοιπόν  έχει πια ισότιμα καταλάβει τη θέση  της στον σχεδιασμό του πρώτου κύκλου της  γενικής εκπαίδευσης (Πρωτοβάθμια) και η συμβολή της είναι πολύ σημαντική για την ένταξη των παιδιών στο δημοτικό σχολείο.
Από το 2006 η φοίτηση στο νηπιαγωγείο είναι υποχρεωτική για όλα τα παιδιά νηπιακής ηλικίας.
Σημαντικό είναι να αναφέρουμε επίσης ότι οι εκπαιδευτικοί που στελεχώνουν πια τα ελληνικά  νηπιαγωγεία έχουν τις τελευταίες δεκαετίες κατάρτιση πανεπιστημιακού επιπέδου, πράγμα το οποίο δε συμβαίνει σε πολλές προηγμένες χώρες της Ευρώπης.       Έτσι ο/η νηπιαγωγός προλαμβάνοντας ενδεχόμενες δυσκολίες του νήπιου σε συνεργασία με τους γονείς μπορούν με την κατάλληλη καθοδήγηση να αντιμετωπιστούν.
Μπορείτε να συμβουλευτείτε και τον οδηγό γονέα  για το νηπιαγωγείο, ο οποίος παρατίθεται στο κάτω μέρος της ανάρτησης.

Πηγές:
-Δαφέρμου, Χ., Κουλούρη, Π. & Μπασαγιάννη, Ε. (2006). Οδηγός νηπιαγωγού : εκπαιδευτικοί σχεδιασμοί, δημιουργικά περιβάλλοντα μάθησης Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Αθήνα: Οργανισμός Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων

-Πρόγραμμα Σπουδών Νηπιαγωγείου. (2011). Παιδαγωγικό Ινστιτούτο
-Υπουργείο Γενικής Παιδείας και Θρησκευμάτων 2008 Οδηγός γονέα Αθήνα: Οργανισμός Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων

Οδηγός γονέα για το νηπιαγωγείο

Website Pin Facebook Twitter Myspace Friendfeed Technorati del.icio.us Digg Google StumbleUpon Premium Responsive

3 Responses to “Η ελληνική προσχολική εκπαίδευση (Νηπιαγωγείο)”

  1. avatar

    Φωτεινή
    11 Σεπτεμβρίου 2014 at 17:17 #

    Πολύ ενδιαφέρον, ευχαριστούμε.

    Reply
    • avatar

      Σοφία Λουτσοπούλου - Νηπιαγωγός
      12 Σεπτεμβρίου 2014 at 15:57 #

      Χαρά μας!

      Reply
  2. avatar

    Αννυ Λιγνού
    13 Σεπτεμβρίου 2014 at 18:14 #

    Πραγματικά πολύ ενδιαφέροντα. Χαιρόμαστε που τα παιδιά μας είναι σε καλά χέρια. Ευχαριστούμε για τις προσπάθειές σας.

    Reply

Leave a Reply to Φωτεινή


8 + 3 =