Νηπιαγωγείο – «Μία γλωσσική δραστηριότητα για κάθε μέρα»

Mελετητές όπως ο Piaget , o Vygotsky και ο Bruner ασχολήθηκαν με τον τρόπο τον οποίο ένα παιδί μαθαίνει, πιο συγκεκριμένα  ασχολήθηκαν με την «κατασκευή της γνώσης».

Αν και σε πολλfamily_literacyά σημεία  φαίνεται να διαφωνούν, σε ένα  έχουν κοινή άποψη.

Το παιδί κατακτά τη γνώση με την αλληλεπίδραση, είτε  με το φυσικό του περιβάλλον (Piaget) είτε με την αλληλεπίδραση μεταξύ των ανθρώπων (Vygotsky, Bruner).

Ειδικότερα με την βοήθεια του ενήλικα, το οποίο υποστηρίζει έντονα ο Vygotsky,το επίπεδο ανάπτυξης είναι ιδιαίτερα σημαντικό.(Πρεβεζάνου, Σακελλάκη 2007)

 

Με βάση τις πάνω θεωρίες, προσπαθήσαμε να εμπλέξουμε τους γονείς ως «ενήλικες» στην εκπαιδευτική διαδικασία της κατάκτησης της γνώσης σε συνδυασμό με την αλληλεπίδραση του φυσικού επεριβάλλοντος του παιδιού.

Εστιάζοντας  στην προωθηση του προφορικού λόγου των νηπίων, παραθέτουμε στον παρακάτω πίνακα  με γλωσσικές δραστηριότητες ευχάριστες για το παιδί.

Θα εντυπωσιαστείτε από αυτές τις  απλές δραστηριότητες, οι  οποίες μπορούν να ενταχθούν αβίαστα στην καθημερινότητα του παιδιού χωρίς να προκαλούν πίεση ή δυσανασχέτιση.

 

ΝΑ ΣΗΜΕΙΩΣΟΥΜΕ ΟΤΙ ΟΙ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΓΛΩΣΣΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  ΔΕΝ ΥΠΟΚΑΘΙΣΤΟΥΝ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΗ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

glwssiki-drastiriotita-kathe-mera

Kάντε δεξί κλικ πάνω στη φωτογραφία … και αποθήκευση ως … μετά εκτυπώστε την!!!

Πηγές:

 

Κεφαλίδου, Μ. (2010-2014). Kindy Kids όταν η ζωή στο νηπιαγωγείο γίνεται? παιχνίδι.     Ανακτήθηκε  Σεπτεμβρίος, 2014, από

http://www.kindykids.gr/parents/643-drastiriotites-glwssa-kathe-mera.html

 

Πρεβεζάνου, Σακελλάκη, (2007). Η ανάδυση του γραμματισμού στο Νηπιαγωγείο: Μια διαδικασία ενεργού σκέψης του παιδιού. 2ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΛΩΣΣΑ, ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, Ιωάννινα, 19-21 Οκτωβρίου 2007 ανακτήθηκε  Οκτώβριος 2014 από

http://ipeir.pde.sch.gr/educonf/2/04ProsholikiAgogi/prevezanou-sakellaki/prevezanou-sakellaki.pdf

 

Website Pin Facebook Twitter Myspace Friendfeed Technorati del.icio.us Digg Google StumbleUpon Premium Responsive

One Response to “Νηπιαγωγείο – «Μία γλωσσική δραστηριότητα για κάθε μέρα»”

  1. avatar

    Φωτεινή
    17 Οκτωβρίου 2014 at 00:23 #

    Εντυπωσιακό!
    Τόσο απλές ιδέες κι όμως χρειάζονται εκείνον τον ποιοτικό χρόνο με το παιδί μας….που δυστυχώς αρκετές φορές με την καθημερινότητα αμελούμε να περάσουμε.
    Ευχαριστούμε που μας «ξυπνάτε».

    Υ.Γ. Το πινακάκι αυτό υπάρχει σε πιο ευανάγνωστη έκδοση?

    Reply

Leave a Reply


− 3 = 5