Διαθεματική προσέγγιση στο νηπιαγωγείο

FL_Στην ελληνική προσχολική εκπαίδευση δεν υπάρχουν διακριτά μαθήματα, επομένως η γνώση αντιμετωπίζεται ως ενιαία ολότητα μέσα από τη διαθεματική προσέγγιση των εκάστοτε θεμάτων που επεξεργαζόμαστε..
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται πάντα στην ενεργό συμμετοχή των παιδιών στη διερεύνηση των θεμάτων, μέσα από δραστηριότητες οι οποίες παρουσιάζουν ενδιαφέρον για τους μαθητές.
Η «σύνδεση» των γνώσεων στη διαθεματική μάθηση περιορίζει κατά πολύ την απόκτηση μεμονωμένων δεξιοτήτων και την αδυναμία σύνδεσής τους στην καθημερινή ζωή.
Με τη διαθεματική προσέγγιση ενός θέματος τοποθετείται  το παιδί στο κέντρο της εκπαιδευτικής προσπάθειας. Έτσι το παιδί μπορεί «να συνδιαλέγεται με τον εαυτό του και τον κόσμο που τον περιβάλλει, να συνεργάζεται, να μελετά το φυσικό περιβάλλον, να επενεργεί πάνω στα πράγματα, να διαμορφώνει απόψεις, να συναποφασίζει δραστηριότητες και συναξιολογεί.»

Στο παρακάτω βίντεο  επεξεργαζόμαστε το θέμα του Φθινοπώρου  με διαθεματικό τρόπο προσπαθώντας πάντα να προωθήσουμε την ενεργό συμμετοχή των νηπίων.
Εστιάζοντας στο Φθινόπωρο προσεγγίσαμε τη φύση. Προσπαθήσαμε να γνωρίσουμε τα χρώματα, να τα μετρήσουμε, να τα ομαδοποιήσουμε και να τα αντιστοιχίσουμε.
Παράλληλα  αναπτύξαμε  τον προφορικό μας λόγο, αιτιολογώντας τις απόψεις μας, ήρθαμε σε επαφή με τον γραπτό λόγο και τέλος εκφραστήκαμε δημιουργικά μέσα από τη ζωγραφική.

Πηγές:
-Δαφέρμου, Χ., Κουλούρη, Π. & Μπασαγιάννη, Ε. (2006). Οδηγός νηπιαγωγού : εκπαιδευτικοί σχεδιασμοί, δημιουργικά περιβάλλοντα μάθησης Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Αθήνα: Οργανισμός Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων

-Πανταζής, Σ. (2004). Η Προοπτική της Διαθεματικής Προσέγγισης της Μάθησης στην Προσχολική Εκπαίδευση. Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών – Ευέλικτη Ζώνη, Ιωάννινα, 17 Μαΐου 2004 – 17 Μαΐου 2004. Ιωάννινα
Ανακτημένο στις 28.10.2014 από
http://www.syllogosperiklis.gr/praktika_doe/praktika_ioannina.html

 

Website Pin Facebook Twitter Myspace Friendfeed Technorati del.icio.us Digg Google StumbleUpon Premium Responsive

2 Responses to “Διαθεματική προσέγγιση στο νηπιαγωγείο”

  1. avatar

    Φωτεινή
    3 Νοεμβρίου 2014 at 17:09 #

    Να πήγαινα ξανά νήπια!!!

    Reply
  2. avatar

    Αννυ
    4 Νοεμβρίου 2014 at 21:30 #

    Πάρα πολύ ωραία δουλειά! Χρώματα, αρώματα, κίνηση, γράμματα, συμμετοχή! Και τα παιδιά δείχνουν τόσο απορροφημένα και συνεπαρμένα από το θέμα! Μπράβο στις νηπιαγωγούς! Πραγματικά πολύ καλή δουλειά!

    Reply

Leave a Reply


6 − 5 =