Η προώθηση της φιλίας στο νηπιαγωγείο
Από την προσχολική ηλικία η φιλία αποτελεί ένα σημαντικό και αναπόσπαστο μέρος της ζωής μας. Πολλές φορές οι φίλοι του παιδιού σε αυτήν την ηλικία παίζουν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της εικόνας του, καθώς και στη σχέση του με το σχολείο.
Οι κοινωνικές σχέσεις του παιδιού ηλικίας 4-6 χρονών αρχίζουν να αναπτύσσονται μέσα από συγκρούσεις με τα άλλα παιδιά (Αρπάζει τα παιχνίδια των άλλων, τους χαλάει τις εργασίες τους κλπ) επίσης το παιδί της προσχολικής ηλικίας δεν έχει σταματήσει να χρησιμοποιεί εγωκεντρικές λέξεις (εγώ θα παίξω με το οικοδομικό υλικό, εγώ θέλω να ζωγραφίσω με πινέλο κ.λ.π.). Από τις παραπάνω όμως διαδικασίες το παιδί της νηπιακής ηλικίας αποκτά τα πρώτα στοιχεία της κοινωνικοποίησης του. Αλληλεπιδρά δηλαδή με το σχολικό περιβάλλον και αποκτά εμπειρίες και βιώματα που σχετίζονται με τις αξίες, τους κανόνες, τις στάσεις ,τις αντιλήψεις και τις διαπροσωπικές σχέσεις
«Αρπάζοντας» λοιπόν την ευκαιρία από μία τέτοια σύγκρουση προσπαθήσαμε να μεταδώσουμε στα παιδιά τη γνώση του πώς μπορούμε να αναπτύξουμε φιλικές σχέσεις, πως δηλαδή να μάθουν να γίνονται φίλοι, να μοιράζονται και να ανοίγονται σε άλλα παιδιά.
Προέκυψε αρχικά συζήτηση προσπαθώντας να προωθήσουμε την ενσυναίσθηση στα νήπια, να «μπουν» δηλαδή στη θέση του άλλου και να ταυτιστούν μαζί του συναισθηματικά.
Επειτα μέσα από δραματοποιήσεις καταστάσεων συγκρούσεων καταγράψαμε τα συμπεράσματα των νηπίων τα οποία βρίσκονται πια σε περίοπτη θέση στην τάξη μας.
Τέλος διαβάσαμε το παραμύθι «Η Μόνα σε καινούριο σχολείο»
Τα παιδιά πλέον όποτε θελήσουν ή όταν προκύπτει ανάγκη, ανατρέχουν στις καταγραφές τους και θυμούνται ότι μόνο με την ΑΓΑΠΗ, τη ΣΥΓΝΩΜΗ, την ΕΥΓΕΝΕΙΑ και τη ΣΥΖΗΤΗΣΗ λύνουμε τις διαφωνίες μας και χτίζουμε αληθινές φιλίες. (βλ.φωτό)
Πατήστε στην εικόνα
Πρόσφατα σχόλια