Από το Νηπιαγωγείο – Ένα παραμύθι για τον μπαμπά

D«Τα παιδιά του νηπιαγωγείου γίνονται συγγραφείς και εικονογράφοι»
«Ενα παραμύθι για τον μπαμπά»

Η Γλώσσα  στο νηπιαγωγείο αποτελεί το κυρίαρχο μέσο για την προσέγγιση και ανάπτυξη οποιουδήποτε θέματος.DS

 

Μέσω του «προφορικού λόγου» τα παιδιά περιγράφουν, επικοινωνούν, αλληλεπιδρούν, διατυπώνουν ερωτήματα, απορίες, ενστάσεις, εμπλουτίζουν το λεξιλόγιό τους.  Όταν ο προφορικός λόγος συνδυάζεται με την παραγωγή και καταγραφή κειμένων, τα παιδιά συνειδητοποιούν ότι ο «γραπτός λόγος» χρησιμοποιείτ ως εργαλείο επικοινωνίας το οποίο είναι και ο πρωταρχικός στόχος των δραστηριοτήτων ανάγνωσης και γραφής.
Ρόλος του εκπαιδευτικού λοιπόν είναι να διαμορφώσει εκείνες τις καταστάσεις οι οποίες θα δώσουν  ευκαιρίες στα παιδιά, έτσι ώστε να διηγηθούν βιωμένες εμπειρίες και να αφηγηθούν ιστορίες.

DSCN3070 [800x600]
Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι και η παρακάτω δραστηριότητα. Με αφορμή τη γιορτή του πατέρα, θελήσαμε με τα παιδιά να διαβάσουμε ένα παραμύθι. Ανοίγοντας το βιβλίο «διαπιστώσαμε» ότι είναι σκισμένο και λείπουν αρκετές σελίδες. Αφού προβληματιστήκαμε για το πώς θα μπορέσουμε τώρα να διαβάσουμε το παραμύθι αυτό, κάποια παιδιά πρότειναν να φτιάξουμε εμείς ένα..!! Οι μικροί εικονογράφοι και συγγραφείς ζωγράφισαν και αφηγήθηκαν τις ιστορίες τους τις οποίες και καταγράψαμε. Με αυτόν τον τρόπο δημιουργήθηκε το παρακάτω παραμυθάκι το οποίο δόθηκε στους μπαμπάδες.
Ιδού το αποτέλεσμα?.

Μπαμπά σ’αγαπώ!

Website Pin Facebook Twitter Myspace Friendfeed Technorati del.icio.us Digg Google StumbleUpon Premium Responsive

No comments

Leave a Reply


5 + = 12