«Η αποταμίευση συμβάλλει στο ατομικό και γενικό καλό»
Η Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης γιορτάζεται την 31η Οκτωβρίου κάθε χρόνου, σε ανάμνηση της ίδρυσης του Διεθνούς Ινστιτούτου Ταχυδρομικών Ταμιευτηρίων στο Μιλάνο στις 31 Οκτωβρίου 1924.
Έκανα έρευνα στο διαδίκτυο, συμβουλευτικά άλλα blogs που είχαν προλάβει να αναπτύξουν το θέμα και να τι καταφέραμε να κάνουμε σήμερα μαζί με τα πεμπτάκια μου. Είμαι πολύ ευχαριστημένη με το αποτέλεσμα, καθώς πιστεύω ότι ο στόχος μου να κατανοήσουν την έννοια της αποταμίευσης και να διακρίνουν τη διαφορά μεταξύ ανάγκης και επιθυμίας επιτεύχθηκε! Καταφέραμε με κουβέντα, ανταλλαγή απόψεων, αφηγήσεις, μέσα από την ιστορία, αλλά και μέσα από παιχνίδι, να κάνουμε τη δύσκολη αυτή έννοια?εύκολη στο μυαλό των παιδιών!
Μέσα στο πρόγραμμα της ημέρας έγινε η καταγραφή των απόψεων των παιδιών, για την ανάγκη τους για κάποια υλικά και την επιθυμία τους για κάποια άλλα, ώστε να διακρίνουν τη διαφορά μεταξύ αυτών των δύο καταστάσεων. Για παράδειγμα η ανάγκη μας για τροφή έχει άμεση σχέση με την επιβίωσή μας, ενώ η επιθυμία μας για πολυάριθμα ρούχα και παιχνίδια, μόνο άσκοπη σπατάλη χρημάτων φέρνει. Έπειτα, θυμηθήκαμε σοφές, λαϊκές παροιμίες και αινίγματα όπως: Φασούλι το φασούλι γεμίζει το σακούλι, σταλαγματιά σταλαγματιά γεμίζει η στάμνα η πλατιά κ.α. ενώ γνωρίσαμε και τα κυριότερα σύμβολα των νομισμάτων. Έγινε προσπάθεια να προσεγγίσουμε το θέμα διαθεματικά. Έτσι όσων αφορά το μάθημα της Γλώσσας εστιάσαμε στον εμπλουτισμό του λεξιλογίου μας, μέσω του παιγνιώδη τρόπου διδασκαλίας. Πλέον κατέχουμε τους όρους: αποταμίευση, αποταμιευτικά προγράμματα, οικονομία, σπατάλη, κατάθεση, ανάληψη, τράπεζα, πιστωτικές κάρτες, δάνειο κ.α. Μέσα από «τα σακουλάκια της αποταμίευσης» και μέσω της παντομίμας βρήκαν τα παιδιά τη σημασία των παραπάνω λέξεων και τις κατανόησαν καλύτερα, ενώ διασκέδασαν με τις δημιουργικές και επιμορφωτικές δραστηριότητες.
Για τα Μαθηματικά, μετρήσαμε πόσοι μαθητές αποταμιεύουν στον κουμπαρά τους και έπειτα βρήκαμε το ποσοστό των μαθητών αυτών επί της εκατό.
Για το μάθημα της Ιστορίας, ψάξαμε για την ιστορία των νομισμάτων στη χώρα μας. Γνωρίσαμε παλιότερα νομίσματα, όπως η δραχμή και οι δεκάρες. Τον Ιανουάριο του 2002 καθιερώνεται το ευρώ κι η δραχμή πλέον μπαίνει στην ιστορία ? Έτσι είδαμε νομίσματα ευρώ απο όλες τις χώρες και παρατηρήσαμε τα ξεχωριστά σύμβολα και πρόσωπα που απεικονίζονται σε αυτά. Επιπλέον, ψάξαμε και βρήκαμε πληροφορίες και φωτογραφίες από το διαδίκτυο, για την ιστορία του νομισματικού μουσείου και τις παρουσιάσαμε με ένα κολάζ.
Για το μάθημα των Θρησκευτικών θυμηθήκαμε την παραβολή του άφρονος πλουσίου από το βιβλίο των Θρησκευτικών της Ε΄ τάξης.
Για τις Φυσικές επιστήμες είδαμε:
Πώς κατασκευάζονται τα νομίσματα;
Τι υλικά χρησιμοποιούνται;
Πού γίνεται αυτό;
Τι είναι το νομισματοκοπείο;
Στα πλαίσια της Αγωγής του καταναλωτή συζητήσαμε για το πώς μπορούμε να αποκτήσουμε χρήματα και πως μπορούμε να τα διαχειριστούμε σωστά, καλύπτοντας πρώτα τις βασικές μας ανάγκες και μετά τις επιθυμίες μας. Τα θέλω των μικρών παιδιών είναι πολλά ?όμως τα μπορώ των γονέων (…);
Η δασκάλα της Ε΄ τάξης
Άρτεμις Λαφτσοπούλου
Πρόσφατα σχόλια