Παγκόσμια ημέρα αποταμίευσης

αποταμίευση (Αντιγραφή)Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης που γιορτάζεται στις 31 Οκτωβρίου οι μαθητές της Β΄ τάξης  μαζί με τη δασκάλα τους έλαβαν μέρος στις παρακάτω δραστηριότητες:
α) Διαβάσαμε και ζωγραφίσαμε το μύθο του Αισώπου «Ο Τζίτζικας και το Μυρμήγκι», τονίζοντας πως το καλύτερο παράδειγμα εξοικονόμησης, αποταμίευσης και σχεδιασμού που συναντάται στη φύση είναι οι μυρμηγκοφωλιές. Οι άνθρωποι έχουν να μάθουν πολλά από τα μυρμήγκια, τα οποία δουλεύουν και αποταμιεύουν, έτσι ώστε, όταν βρεθούν σε ανάγκη , να έχουν τα απαραίτητα για την επιβίωσή τους.  Το ίδιο παράδειγμα θα έπρεπε να ακολουθεί κι ο άνθρωπος, μιας και αυτό θα τον βοηθούσε να ανταπεξέλθει σε περιόδους κρίσης. Εδώ ταιριάζει η παροιμία: «Των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν».
β) Διαβάσαμε αινίγματα και παροιμίες.
γ) Αναγνωρίσαμε στο κρυπτόλεξο της αποταμίευσης τις ακόλουθες λέξεις: χαρτονόμισμα, σεντούκι, πορτοφόλι, χρηματοκιβώτιο κλπ.
δ) Συζητήσαμε τις λέξεις όπως: κατάθεση, ανάληψη, τράπεζα κ.α.
ε) Διαβάσαμε το μύθο της Ευρώπης, με σκοπό να επισημάνουμε την προέλευση της ονομασίας του ευρώ.
στ) Μιλήσαμε για τα χρήματα (κέρματα και χαρτονομίσματα) και την αξία τους.
ζ) Κατασκευάσαμε κουμπαράδες γουρουνάκια (ο κουμπαράς είναι το μεγαλύτερο σύμβολο της αποταμίευσης στην Ελλάδα και γιορτάζει φέτος τα 80 του χρόνια).
η) Τραγουδήσαμε το τραγουδάκι «Στον καλό μου κουμπαρά».
Στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής λάβαμε μέρος στη δραστηριότητα «Η σκυταλοδρομία του ευρώ».
Στο μάθημα των Καλλιτεχνικών συμμετείχαμε ζωγραφίζοντας στο εικαστικό παιχνίδι με θέμα «Η αποταμίευση των συναισθημάτων».
Στο μάθημα των Γερμανικών παίξαμε Indianerdiktat (ορθογραφία με παιγνιώδη τρόπο) γράφοντας στον πίνακα μια ιστορία σχετική με την αποταμίευση και ταξινομήσαμε σε φωτοτυπία κέρματα και χαρτονομίσματα.
Επίσης, στις 20 Νοεμβρίου μας επισκέφτηκε o κ. Radke, εκπρόσωπος της τράπεζας Stadtsparkasse σε εκπαιδευτικά θέματα, και μας μίλησε για την ιστορία των κερμάτων, χαρτονομισμάτων και την εισαγωγή του Ευρώ ως νέου νομίσματος. Μας μοίρασε ενημερωτικά έντυπα που απεικόνιζαν τα κέρματα και χαρτονομίσματα, μας εξήγησε τη σημασία των σχεδίων στις δύο όψεις των χαρτονομισμάτων. Στην πίσω όψη υπάρχουν γέφυρες που συμβολίζουν την ενότητα των ευρωπαϊκών λαών και στην μπροστινή όψη απεικονίζονται παράθυρα και πύλες επτά διαφορετικών αρχιτεκτονικών ρυθμών που συμβολίζουν τα ανοιχτά σύνορα της Ευρώπης.
Ένα μεγάλο μπράβο αξίζει στους μαθητές, οι οποίοι έλαβαν μέρος με μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό σε όλες τις δραστηριότητες.
Ευχαριστώ τη συνάδελφο κα. Βενέτη, τις καθηγήτριες Γερμανικών κα Αμαραντίδου και κα Απλαδά για τη συνεργασία τους. Επίσης τον κ. Παντζιούκα, το γυμναστή μας και την κα Πάττα, καθηγήτρια  Καλλιτεχνικών.
Η εκπαιδευτικός της Β΄ τάξης
Βαρβάρα Σπύρου

Website Pin Facebook Twitter Myspace Friendfeed Technorati del.icio.us Digg Google StumbleUpon Premium Responsive

No comments

Leave a Reply


2 − = 1