Διαχείριση Απορριμμάτων – Δ΄ Τάξη

10Σχέδιο Εργασίας: Διαχείριση Απορριμμάτων

Στα πλαίσια του μαθήματος της ευέλικτης ζώνης οι μαθητές της Δ΄ τάξης ασχολούνται φέτος με τα σκουπίδια ως έναν από τους βασικούς παράγοντες της υποβάθμισής του περιβάλλοντος. Συγκεκριμένα οι μαθητές εργάζονται σε σχέδιο εργασίας με θέμα τα απορρίμματα και τη διαχείρισή τους.
Για να διαπιστώσουν πόσο χρόνο χρειάζονται τα απορρίμματα για να αποσυντεθούν πραγματοποιήσαμε ένα πείραμα. Σε μια γλάστρα γεμάτη με χώμα, έθαψαν οι μαθητές αντικείμενα κατασκευασμένα από διαφορετικά υλικά: ένα πλαστικό ποτήρι μιας χρήσεως, ένα κομμάτι αλουμινόχαρτο, μια χαρτοπετσέτα και μια φλούδα φρούτου. Στο μέρος που θάφτηκε το κάθε αντικείμενο τοποθετήθηκε σχετική ταμπελίτσα. Στη συνέχεια τα παιδιά κλήθηκαν να κάνουν υποθέσεις σχετικά με το χρόνο που θα χρειαστεί το κάθε υλικό για να λιώσει. Τις υποθέσεις σημείωσαν σε ειδικό φύλλο εργασίας. Σε δύο μήνες, οι μαθητές θα ξεθάψουν τα αντικείμενα για να διαπιστώσουν κατά πόσο οι υποθέσεις τους ήταν σωστές.
Σκοπός της παραπάνω δραστηριότητας είναι να διαπιστώσουν οι μαθητές ότι τα σημερινά απορρίμματα θα αποτελούν πρόβλημα και για τις μελλοντικές γενιές καθώς πολλά από αυτά χρειάζονται χρόνια, ακόμη και αιώνες για να αποσυντεθούν. Ο όγκος τους θα συνεχίζει να αυξάνεται όσο ο σύγχρονος άνθρωπος υπερκαταναλώνει και κάνει αλόγιστη χρήση παντός είδους προϊόντων. Μέσω αυτής της διαδικασίας θα οδηγηθούν οι μαθητές στη διαπίστωση ότι περιορίζοντας τις άσκοπες αγορές και την υπερκατανάλωση μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση των απορριμμάτων.
Πόσο ζουν τα σκουπίδια μας – Πείραμα

 

 

Website Pin Facebook Twitter Myspace Friendfeed Technorati del.icio.us Digg Google StumbleUpon Premium Responsive

No comments

Leave a Reply


+ 9 = 18