Επίσκεψη στο ιστορικό κέντρο του Βούπερταλ

225Σήμερα η Στ΄τάξη επισκέφτηκε συνοδεία των κ. Μποζατζίδου Άννας Μαρίας και Μπατσίλα Βασιλικής το Ιστορικό Κέντρο του Βούπερταλ στα πλαίσια του μαθήματος Γερμανικής Ιστορίας και Διαπολιτισμικότητας. Με τη βοήθεια του γερμανού ξεναγού περιπλανήθηκαν στην ιστορία της πόλης από την εποχή της Βιομηχανικής Επανάστασης έως το σήμερα εμπλουτίζοντας τις γνώσεις τους και θαυμάζοντας τα επιτεύγματα του ανθρώπινου νου.
Η καθηγήτρια Γερμανικών

Μποζατζίδου Άννα Μαρία

Την Τρίτη 3 Μαρτίου 2015 πήγε η ΣΤ? Τάξη στο Friedrich Engels Museum . Είχε πολλούς παλιούς αργαλειούς και παλιά αντικείμενα όπως μηχανήματα κ.α. . Όμως αυτό που μου άρεσε πιο πολύ ήταν που μας έβαλαν σε ένα μικρό σκοτεινό δωμάτιο και είχε μια οθόνη που έδειχνε
πως λειτουργούσαν παλιά οι μηχανές , αλλά το πιο αστείο ήταν που κουνιόταν το πάτωμα ένα άλλο ήταν που μας έβαλαν να καθίσουμε σε καρεκλάκια και ήταν σαν να ήμασταν μαθητές σε ένα παλιό σχολείο . Έδειχνε να μην πετάμε σκουπίδια στο ποτάμι Wupper είχε δηλαδή μια οθόνη στο πάτωμα και έδειχνε το ποτάμι από μια χρονολογία και έφτασε στο 2000 που άρχισαν να πετάνε σκουπίδια όπως κουπάκια από κόκα – κόλα  και έτσι δεν πρέπει να πετάμε σκουπίδια στο ποτάμι της πόλης μας .

Τάνια Θεοδωρίδου8

 

 

Αυτή την εβδομάδα η τάξη μας πραγματοποίησε εκπαιδευτική επίσκεψη σε ένα αξιόλογο μουσείο του Βούπερταλ, το Εngels Museum. Όλα τα εκθέματα του μουσείου τράβηξαν την προσοχή μας, γιατί για πρώτη φορά ερχόμασταν σε επαφή με εργαλεία, είδη οικιακής χρήσης και γενικά αντικείμενα από την καθημερινή ζωή και εργασία των ανθρώπων της εποχής της Βιομηχανικής Επανάστασης. Εκείνο όμως που με εντυπωσίασε αφάνταστα ήταν το τμήμα με τους αργαλειούς. Συγκεκριμένα έμεινα έκπληκτη, όταν είδα ξαφνικά μπροστά μου τον φημισμένο αργαλειό Jenny, τον πρώτο βιομηχανικό αργαλειό, για τον οποίο λίγες μέρες πριν είχαμε διαβάσει στο βιβλίο γερμανικής ιστορίας, στο οποίο υπήρχε και η φωτογραφία του αργαλειού αυτού. Επίσης αυτό που με ξάφνιασε ευχάριστα ήταν η σχολική αίθουσα εκείνης της εποχής με τα χαρακτηριστικά ξύλινα θρανία που τότε ήταν ενωμένα με το κάθισμα τους. Αυτά κι ο μικρός μαυροπίνακας μου θύμισαν φωτογραφίες από παλιά αλφαβητάρια και ποτέ δεν μπορούσα να φανταστώ ότι μια μέρα θα έβλεπα ζωντανά μπροστά μου σε ένα μουσείο σημάδια μιας τόσο παλιάς εποχής.

4Αικατερίνη Κουτσιβού

 

 

 

Οι εντυπώσεις μου από το μουσείο που είχαμε πάει χθες είναι πάρα πολλές, αλλά εγώ θα πω μόνο δύο. Το πρώτο είναι όταν μας έβαλαν σε μια αίθουσα και το πάτωμα κουνιόταν, ενώ βλέπαμε πως χρησιμοποιούσαν τα παλιά χρόνια τις ραπτομηχανές. Το δεύτερο είναι, όταν μας έδειξαν πως τα παλιά χρόνια έφτιαχναν τις κορδέλες. Και θέλω να ευχαριστήσω και την κυρία Άννα, που μας έδωσε την ευκαιρία να τα δούμε όλα αυτά.

7Ραφαέλα-Bασιλική Χαλκιά

 

 

 

KLASSENFAHRT IM ENGELS  MUSEUM
Ich bin am fr?hen morgen aufgestanden,ich wusste das ich was vergessen hab.Nach 5 minuten  hab ich mich dran erinnert,wir w?rden heute eine Klassenfahrt ins Historisches Zentrum machen .Ich hab schnell meine Sachen angezogen,und bin mit dem bus zur schule gefahren.Wir haben uns alle in der schule getrofen,wir haben 1 Stunde unterrichtet und ca.9:30 sind wir alle los gegangen.Dann sind wir angekommen und eingetreten,wir haben alle unsere jacken aufgeh?nkt.Da war ein Mann der uns meistens was erz?hlt hat ?ber die Industrielle Revolution,manchmal hat er uns ?ber das Thema gefragt.Ich und meine schulkameraden durchgesetzt.Wir haben einige Maschinen und Kunstwerke gesehen,die waren erstauhnlich und traurig weil auch die 5-J?hrigen Kinder bis 12-j?hrigen schon bei der Fabrik gearbeitet haben.Manche maschinen hab ich gekannt z.B die Spinnmaschine oder die Baumwollenmaschine.Der Mann hat uns alle Maschinen gezeigt bis den 3 Stock.In den 1 Stock haben wir die Baumwollenmaschine und Spinnmaschine gesehen und da war sogar und jeder hat sich hingesetz,wir haben 1 Minute gewartet,und dann fieng der Film an ?ber die Industrielle Revolution,wir haben die spinnmaschine gesehen mit dem die menschen das benutzt haben.Dan sind wir weiter gegangen das letzte war wo wir ein 3D Bild gesehen,da war die wupper drauf,es hat uns gezeigt wie schmutzig die wupper damals war ,dann haben wir alle applodiert fur die herrvoragende leistung des mannes.Wir haben alle unsere jacken angezogen und dann sind wir fr?hlich wiederzur schule gegangen und unterricht gemacht ,apopro Unterricht , der Mann hie? Johnathan wei?.

Das war die klassenfahrt
Ραφαήλ Γρηγοράκης
6Ende

04.03.2015

 

 

 

Οι εντυπώσεις μου από το Engels-Museum
Χθες επισκέφτηκε η τάξη μου το Engels Museum στο Wuppertal. Μπαίνοντας στο μουσείο μας περίμενε ο ξεναγός. Μας έδειξε τις δύο μηχανές που είχε εκεί και ύστερα συνεχίσαμε στο υπόλοιπο κτίριο.
Το κτήριο ήταν πολύ μεγάλο. Ο ξεναγός μας έδειξε μας έδειξε διάφορες μηχανές που χρησιμοποιούσαν παλαιότερα. Στη συνέχεια μας πρόβαλε μια ταινία που έδειχνε πώς δούλευαν στις μηχανές όχι μόνο οι μεγάλοι, αλλά και τα παιδιά. Εντυπωσιάστηκα, αλλά και στενοχωρήθηκα βλέποντας τη σκληρή δουλειά που έκαναν τα παιδιά.
Έπειτα προχωρήσαμε σε άλλο κτήριο όπου είχε πάλι πολλές μηχανές. Εκεί μας έδειξε ο ξεναγός πώς μπορούμε να φτιάξουμε μια κλωστή. Μας άφησε να φτιάξουμε και εμείς κλωστές στην μηχανή όπως έκαναν παλιά. Ύστερα μας έδειξε άλλη μια ταινία για τον ποταμό Wupper που λερωνόταν από τις απροσεξίες των ανθρώπων.
Ήταν μια ωραία και εντυπωσιακή εμπειρία. Μου άρεσε πολύ και θα πρότεινα και σε άλλους να επισκεφθούν αυτό το μουσείο.
Alex1 Αλέξης Σπανιάς

 

 

 

Meine Klasse hat heute den Engelsmuseum besucht in der Zeit von
der Industrielle Revolution.Ich persφnlich fand sehr interessant
die Alten Maschinen und die klassen in denen die Kinder Unterricht hatten.
Dazu fand ich auch sehr interessant die Maschine (spinning Jenny) wo man Wolle zu Garn machten.
Es war ein sehr schφnes Museum und ich will es nochmal besuchen.

5Nikoleta Gavriil

 

 

 

Εκδρομή
Πιο πολύ μου άρεσε όταν πήγα στο Βούππερ και εκεί μου έδειχνε πως ήταν
το Βουππερ πριν από χρόνια και πως από τότε ως τώρα έχει αλλάξει και πως ήταν οι
παλιές κουζίνες.

Αm besten hat mir die Wupper gefallen ,weil es da spannend war und es Spa? gemacht hat,
weil ich da Sachen gelernt habe , die ich nicht wusste.

sofia papadopoulou kavouki

ΟΙ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΜΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ.
ΕΧΘΕΣ Η ΤΑΞΗ ΜΟΥ ΟΡΓΑΝΩΣΕ ΜΙΑ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΟΥ WUPPERTAL ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΦΡΙΝΤΡΙΧ ΕΝΓΚΕΛΣ ΤΟΥ ΓΕΡΜΑΝΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑ ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΕ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΝ ΜΑΡΞ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΜΟ.
ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΣΤΗΚΑ ΑΠΟ ΤΗ ΜΙΚΡΗ ΤΑΙΝΙΟΥΛΑ ΠΟΥ ΕΙΔΑΜΕ ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ  ΚΟΥΝΙΟΜΑΣΤΑΝ ΗΤΑΝ ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΟ . ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΜΟΥ ΣΤΡΑΦΗΚΕ  ΣΤΙΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΣΑ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΩ ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ Η ΚΑΘΕ ΜΙΑ ΤΟΥΣ.
ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΕΚΑΝΑΝ ΜΑΘΗΜΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΔΟΥΛΕΥΑΝ ΗΤΑΝ ΜΙΑ ΠΟΛΥ  ΩΡΑΙΑ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ.ΦΑΙΝΕΤΑΙ  ΠΩΣ ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΚΟΥΡΑΣΤΙΚΟ ΓΙΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΝΑ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΣΧΟΛΕΙΟ .
ΕΞΙΣΟΥ ΩΡΑΙΑ ΗΤΑΝ ΚΑΙ Η ΜΗΧΑΝΗ ΠΟΥ ΕΙΧΑΜΕ ΒΑΛΕΙ ΣΕ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΙΔΑΜΕ ΠΩΣ ΔΟΥΛΕΥΕ ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΤΟ ΣΠΙΤΑΚΙ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΣΕ ΜΙΝΙΑΤΟΥΡΑ.
Η ΚΟΥΖΙΝΑ ΜΕ ΤΟ ΠΟΥΛΑΚΙ  ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ ΚΑΙ ΟΤΑΝ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΞΕΝΑΓΟΥΣΕ ΜΑΣ ΕΞΗΓΗΣΕ ΤΙ ΕΙΔΟΥΣ ΔΟΥΛΕΙΑ ΕΚΑΝΕ ΤΟ ΠΟΥΛΑΚΙ ΣΤΗ ΚΟΥΖΙΝΑ .ΑΜΕΣΩΣ ΘΥΜΗΘΗΚΑ ΤΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ ΠΟΥ ΤΟ ΕΠΕΡΝΑΝ ΣΤΑ ΟΡΥΧΕΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΛΕΓΧΟΥΝ ΕΑΝ Ο ΑΕΡΑΣ ΗΤΑΝ ΚΑΘΑΡΟΣ.
ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ ΗΤΑΝ ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΟ ΜΟΝΟ ΑΥΤΟ ΕΧΩ ΝΑ ΣΑΣ ΠΩ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ.ΑΛΛΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΑ ΜΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΑΚΟΥΣΑ ΚΑΙ ΕΙΔΑ ΝΑ ΜΠΩ ΣΤΟ ΠΕΤΣΙ ΤΟΥ ΡΟΛΟΥ.ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΑ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΩ ΝΑ ΝΙΩΣΩ ΤΗΝ ΚΟΥΡΑΣΗ ΤΗΝ ΑΠΕΛΠΙΣΙΑ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ.
ΕΧΩ ΜΑΘΕΙ ΠΟΛΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΧΑΡΗ  ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΜΟΥ ΑΝΝΑ ΜΑΡΙΑ ΜΠΟΖΑΤΖΙΔΟΥ ΚΑΙ ΜΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΜΑΘΑΜΕ  ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΡΧΙΣΑ ΝΑ ΚΑΛΑΒΑΙΝΩ ΤΗΝ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΩΝ.

3ΔΗΜΗΤΡΑ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ

 

 

 

 

Επίσκεψη με την τάξη μου στο Engels Museum

Την Τετάρτη πήγαμε η τάξη μου κι εγώ στο <<Engels Museum>> στο μπάρμεν. Μας περίμενε ο ξεναγός  και μας πήγε σε μια μικρή αίθουσα. Εκεί μέσα υπήρχε μια ατμομηχανή, ένας αργαλειός και διάφορα άλλα μηχανήματα εκείνης της εποχής. Ξεναγός μας εξήγησε πως λειτουργούσε η ατμομηχανή και έπειτα μας πήγε σε μια άλλη αίθουσα όπου υπήρχε ένας μεγάλος αργαλειός και μας έδωσε πληροφορίες για αυτόν. Έπειτα πήγαμε σε μια σκοτεινή και μικρή αίθουσα και παρακολουθήσαμε ένα βίντεο σχετικό με την λειτουργία του αργαλειού και έτρεμε το πάτωμα λες και το ζούσαμε. Ύστερα ανεβήκαμε σε μια άλλη αίθουσα και εκεί υπήρχε μια έκπληξη για μας όπως μας είχε πει ο ξεναγός. Υπήρχαν παλιά ξύλινα θρανία στα οποία καθίσαμε και προσπαθήσαμε να καταλάβουμε τη ήταν γραμμένο στον πίνακα αλλά δεν τα καταφέραμε. Κατεβήκαμε κάτω και εκεί υπήρχε μια αναπαράσταση του Βούππερ που ήταν σε ηλεκτρονική μορφή. Εμένα με εντυπωσίασε πολύ το βίντεο που είδαμε, τα παλιά ξύλινα θρανία και το Βούππερ.
Dimitra A. Δήμητρα    Αναστασοπούλου

 

 

Website Pin Facebook Twitter Myspace Friendfeed Technorati del.icio.us Digg Google StumbleUpon Premium Responsive

No comments

Leave a Reply


4 + 7 =