Θέμα: Το νερό, η χρησιμότητά του, οι χρήσεις του και η βιωσιμότητά του.
Σκοπός: Η γνωριμία με την έννοια του νερού, η ευαισθητοποίηση και η σωστή χρήση του.
Κριτήρια επιλογής του Θέματος
-Υπάρχει καθημερινή επαφή των παιδιών με το νερό
-Το νερό είναι αναγκαίο για την καθημερινή τους ζωή.
-Πολλά παιδιά θεωρούν δεδομένο ότι πάντα θα το έχουν.
-Συνδέεται εύκολα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα
Στόχοι:
Μετά την υλοποίηση του προγράμματος οι μαθητές/μαθήτριες θα είναι σε θέση:
Να αναφέρουν τις τρεις μορφές του νερού.
Να περιγράφουν το δυσικό κύκλο του νερού.
Να γνωρίζουν στοιχεία πολιτιστικού χαρακτήρα του νερού.
Να περιγράφουν το φυσικό κύκλο του νερού.
Να γνωρίζουν στοιχεία πολιτιστικού χαρακτήρα του νερού(θρησκεία, λαογραφία, τραγούδι).
Να εκτιμήσουν τη σπουδαιότητα του νερού.
Πεδία σύνδεσης με τα αναλυτικά προγράμματα
Γλώσσα: Το ποταμάκι, σύνθετες λέξεις, κρυπτόλεξο, κυκλώνω τη σψστή απάντηση, σωστό ή λάθος.
Μαθηματικά: προβλήματα
Μελέτη: Δημιουργία κήπου, πειράματα
-Ένα φίλτρο για καθαρό νερό
-Οι τρεις μορφές του νερού
Εικαστικά: Ζωγραφική με νερομπογιές
Μουσική: τραγούδι: <<Ένα νερό κυρά-Βαγγελιώ>>
Λαογραφία-Θρησκεία: Παροιμίες, φράσεις, αινίγματα, βάπτιση, αγιασμός.
Επισκέψεις-μετακινήσεις στο πλαίσιο του προγράμματος
-Επίσκεψη στο ποτάμι (Βούππερ)-νερό για το πείραμα
-Επίσκεψη στο ζωολογικό κήπο του Βούππερταλ (ζώα και φυτά του νερού)
Πρόσφατα σχόλια